Reactie op uitzending TROS Radar Radio

Radar ontving klachten over onduidelijkheid

In de uitzending van Radar Radio, afgelopen zaterdagmiddag 18-03-2017 op NPO Radio 1, is 50liefde ter sprake gekomen. Onze manager Customer Support, Berry Harbering, heeft in de uitzending toelichting gegeven op onterechte klachten, door TROS Radar ontvangen van (ex) leden van 50liefde.nl. Klachten over de "onduidelijkheid" van het beleid van 50liefde.nl.

Sensatie in uitzending belangrijker dan feiten

Wij hebben de klachten die Radar heeft ontvangen van te voren al in mogen zien en daar een reactie op gegeven, op elke individuele klacht hebben wij een reactie gegeven. Radar heeft echter de indruk gewekt dat 50liefde uw gratis aanmelding automatisch omzet in een betaald lidmaatschap. Dit is uiteraard niet het geval. U kunt zelf kiezen of u overgaat tot betaling of niet. Wij beschrijven dit duidelijk op onze prijzen en diensten pagina

Radar stelt dat inschrijving op 50liefde.nl automatisch doorloopt in Premium Lidmaatschap

Wanneer u zich inschrijft op 50liefde.nl kunt u gratis en vrijblijvend een profiel aanmaken, een foto uploaden en een pakkende tekst verzinnen. Dit zodat dit niet ten koste gaat van uw Premium Lidmaatschap. Op eerder genoemde pagina kunt u ook de exacte verschillen zien tussen de pakketten. TROS Radar stelt dat wanneer het woord "Gratis" gebruikt wordt, het ook echt gratis moet zijn. Hiermee wordt de suggestie gewekt dat wij reclameren met gratis diensten, die uiteindelijk niet gratis zijn. Gratis aanmelding, gratis registratie en gratis inschrijving zijn termen die door ons marketing team gebruikt (kunnen) worden. Dit aangezien aanmelden, registreren c.q. inschrijven ook echt gratis is.

Teleurgesteld in handelen van TROS Radar

Wij betreuren het ten zeerste dat een consumentenprogramma als TROS Radar, met nationale bekendheid en een grote maatschappelijke rol, op basis van een aantal onterechte klachten schetst dat de website onduidelijk is, terwijl zij zich van bovenstaande bewust hadden moeten zijn. Door het ontbreken van research en de gelegenheid om het verhaal volledig toe te lichten is voor ons vooralsnog helaas onduidelijk wat de intentie van de uitzending is geweest. De kritieke punten die werden genoemd zijn aanwezig op de website, of worden transparant uitgelegd. Vanaf begin af aan hebben wij bij Radar aangegeven dat we concrete misstanden willen bespreken en oplossen. Helaas blijft de stelling van Radar enkel dat een en ander onduidelijk zou zijn. Wat er concreet beter kan, kan de redactie van Radar echter niet direct melden.

Transparante werkwijze

Wij waren graag specifieker ingegaan op de klachten die Radar ontving en hadden graag meer toelichting gegeven in het programma, omdat wij voor een transparant beleid staan en graag iedereen daar duidelijkheid in willen verschaffen. Voor ons is er niets belangrijker dan de duidelijkheid van onze voorwaarden en onze transparante handelswijze. Helaas heeft TROS Radar ons die mogelijkheid niet geboden.

Heeft u vragen over uw lidmaatschap, of wilt u meer weten over onze voorwaarden of verschillende pakketten? U kunt ons altijd bereiken op 085-4013450 of per mail: helpdesk@50liefde.nl